Положення про членство та членські внески

Положення про членство та членські внески Громадської спілки «Асоціація молодіжних центрів України» (надалі - Положення) розроблене відповідно до Статуту громадської спілки «Асоціація молодіжних центрів України» (надалі – Асоціація) та затверджене рішенням Правління (Протокол №2-25 від 29 травня 2025 року).

Це Положення визначає розмір та порядок сплати членських та добровільних внесків членами та кандидатами у члени Асоціації.

1. Загальні положення

1.1. Членом Асоціації можуть бути юридичні особи приватного права, у тому числі громадські об'єднання зі статусом юридичної особи, фізичні особи, які досягли 18 років та не визнані судом недієздатним та активно сприяють виконанню статутних завдань Спілки.

1.2. Члени асоціації поділяються за обсягом прав та обов’язків на повних членів, асоційованих членів та почесних членів.

1.3. Членські внески – це обов’язкові внески у вигляді безповоротної фінансової допомоги, які сплачуються членом Асоціації щорічно протягом всього терміну перебування членом Асоціації, порядок сплати яких встановлюється цим Положенням.

1.4. Добровільні внески - це пожертви у вигляді безповоротної фінансової допомоги, які сплачуються добровільно членами, або іншими особами на реалізацію Статутної діяльності Асоціації, або конкретних благодійних проєктів та програм в рамках Статутної діяльності Асоціації.

2. Порядок набуття та припинення членства в Асоціації

2.1. Члени Асоціації приймаються та виключаються з членів Асоціації шляхом подання до Правління відповідних документів зазначених в пункті 2.3.3.

2.2. Рішення про прийняття та виключення членів Асоціації приймається Правління протягом 14 календарних днів.

2.3. Новий член Асоціації набуває членства Асоціації з дня затвердження Правлінням про прийняття його в члени Асоціації.

2.3.1 Критерії, яким має відповідати молодіжний центр, щоб стати членом Асоціації:

● має власне або орендоване приміщення, яке є доступним для молоді;

● проводить заходи із громадянської освіти;

● має хоча б один власний інтернет ресурс, який оновлюється мінімум раз в тиждень: сайт або сторінка в соціальній мережі Facebook/Instagram. Мова ведення інтернет ресурсів у соціальних мережах - українська. Сайт має мати за замовчуванням україномовну версію;

● може надати посилання про згадки у 3 різних інтернет-медіа про свою діяльність.

2.3.2. Член Асоціації може бути представлений або юридичною особою або фізичною особою.

Фізична особа, що не належить до жодного молодіжного центру може стати членом спілки в якості експерта, при цьому кількість експертів в Асоціації не може перевищувати 30% від загальної кількості членства. Експерт може стати членом АМЦУ якщо він/вона не працюють або не представляють жоден молодіжний центр, що вже є членом АМЦУ або не мають інших конфліктів інтересів.

2.3.3. Податися на членство до Асоціації можна трьома способами:

  1. як юридична особа - наприклад громадське об'єднання або благодійна організація;
  2. як фізична особа, що представляє молодіжний центр;
  3. як експерт у сфері молодіжної політики.

Якщо молодіжний центр хоче стати членом Асоціації як юридична особа він має виконати одну з умов:

  1. молодіжний центр має функціонувати безпосередньо через цю юридичну особу (назва юридичної особи має містити в собі назву молодіжного центру); 
  2. в інших випадках юридична особа має підтвердити свою співпрацю з молодіжним центром документом про партнерство (у довільній формі або у формі, затвердженій молодіжним центром).

Документи для вступу:

  • протокол із рішенням про вступ (у довільній формі, підписаний керівником і завірений печаткою юридичної особи);
  • статут юридичної особи (копія, завірена підписом керівника та печаткою);
  • статут молодіжного центру (копія, завірена підписом керівника та печаткою). У разі, якщо не співпадає зі статутом юридичної особи;
  • витяг з ЄДРПОУ юридичної особи (копія, завірена підписом керівника та печаткою);
  • витяг з ЄДРПОУ молодіжного центру (копія, завірена підписом керівника та печаткою). У разі, якщо не співпадає з ЄДРПОУ юридичної особи.

Якщо молодіжний центр хоче вступити в Асоціацію як фізична особа, він має надати наступний перелік документів:

  • заява фізичної особи про вступ до Асоціації (у довільній формі, обов’язково має містити інформацію про молодіжний центр який представлятиме фізична особа,  дату, підпис, ПІБ, адресу проживання та контактні дані);
  • рекомендаційний лист від молодіжного центру (у довільній формі або у формі, затвердженій молодіжним центром);
  • резюме фізичної особи (у довільній формі.

Якщо фізична особа бажає доєднатися до Асоціації в якості експерта, вона має подати наступний перелік документів:

  • заява фізичної особи про вступ до Асоціації у якості експерта (у довільній формі, обов’язково має містити дату, підпис, ПІБ, адресу проживання та контактні дані);
  • мотиваційний лист (у довільній формі);
  • опис власної розробки у сфері молодіжної політики (у довільній формі);
  • інформація про досвід роботи (у довільній формі).

2.4. Особи, які бажають брати участь лише в окремих заходах чи програмах Асоціації, можуть одержати статус асоційованих членів на підставі відповідної письмової заяви у порядку визначеному п. 2.1. Положення.

2.4. Особи, що не є членами Асоціації, які здійснили значний внесок у розвиток Асоціації та сприяли досягненню Асоціацією статутних завдань, можуть одержати статус почесних членів Асоціації на підставі подання трьох членів Асоціації і відповідного рішення Правління.

2.5. Членство в Асоціації припиняється на підставі письмової заяви фізичної особи, рішення керівного органу установи, підприємства організації (для юридичної особи), офіційного повідомлення про визнання фізичної особи недієздатною або померлою, а також рішення Правління.

2.6. За порушення статутних вимог член Асоціації може бути виключений на підставі рішення Правління.

3. Права та обов’язки членів Асоціації

3.1. Члени Асоціації в порядку, передбаченому законодавством та цим Статутом, мають право:

  • брати участь в управлінні справами Асоціації відповідно до Статуту Асоціації та чинного законодавства України;
  • бути обраними до керівних органів Асоціації відповідно до цього Статуту та чинного законодавства України;
  • брати участь у заходах, що проводяться Асоціацією;
  • обговорювати будь-які питання діяльності Асоціації, вносити пропозиції щодо поліпшення її роботи та вільно викладати свої погляди;
  • отримувати від Асоціації для ознайомлення необхідну інформацію стосовно діяльності Асоціації;
  • добровільно вийти з Асоціації на підставі письмової заяви, поданої до Правління.

Члени Асоціації користуються іншими правами, передбаченими цим Статутом та внутрішніми документами Асоціації.

3.2. Асоційовані Члени Асоціації мають право брати участь в роботі Загальних Зборів з правом дорадчого голосу.

3.2. Почесні Члени Асоціації мають право брати участь в роботі Загальних Зборів за запрошенням з правом дорадчого голосу.

3.3. Члени Асоціації зобов’язані:

  • дотримуватись Статуту ГС АМЦУ та мети і завдань Асоціації;
  • дотримуватись положень та внутрішніх документів асоціації;
  • виконувати рішення Загальних Зборів та Правління Асоціації;
  • виконувати свої зобов’язання перед Асоціацією, в тому числі пов’язані з майновою
  • участю;
  • не допускати дій, які завдають Асоціації матеріальної шкоди та шкодять її репутації;
  • подавати допомогу у пропагуванні й досягненні мети і завдань Асоціації;
  • виконувати інші обов’язки, передбаченні законодавством, Статутом ГС АМЦУ та внутрішніми документами Асоціації.

 

4. Розмір членських внесків

4.1. Розмір щорічного членського внеску для повних членів Асоціації складає:

4.1.1. для фізичних осіб - 1200 грн.

4.1.2. для юридичних осіб -1200 грн.

4.2. Розмір щорічного членського внеску для асоційованих членів Асоціації складає:

4.2.1. для фізичних осіб - 600 грн.

4.2.2. для юридичних осіб - 600 грн.

 

5. Звільнення від сплати внесків, зменшення розміру внесків, розстрочка та відстрочка сплати внесків.

5.1. Почесні члени Асоціації звільняються від сплати щорічних членських внесків.

5.2. У випадках, передбачених цим Положенням, за рішенням Правління Асоціації, членам Асоціації можуть надаватися наступні пільги у сплаті внесків:

  • звільнення від сплати щорічного членського внеску; 
  • зменшення розміру щорічних членських внесків;
  • розстрочка сплати щорічного членського внеску;
  • відстрочка сплати щорічного членського внеску.

5.3. Рішення про надання пільг, передбачених п. 5.3. цього Положення, приймається у кожному випадку окремо на підставі поданої членом або кандидатом у члени Асоціації заяви або за ініціативою Правління Асоціації.

5.4.За заявою члена Асоціації до Правління про потребу розстрочення сплати внеску, можлива сплата щорічного внеску частинами. Розстрочка сплати членського внеску передбачає оплату внеску частинами не більше ніж на 3 місяці. В разі розстрочення сплати членського внеску, перша частина платежу має становити не менше половини внеску. 

5.5. Відстрочка сплати щорічного членського внеску передбачає перенесення встановленого терміну сплати внеску за клопотанням заявника, але не більше, ніж на 3 (три) календарні місяці, за умови, що причина, яка стала підставою для подання відповідної заяви, визнана поважною. Рішення про визнання причини поважною приймається Правлінням в кожному окремому випадку. 

5.6. За клопотанням члена або кандидата у члени Асоціації може бути зменшено розмір його щорічного членського внеску, або його може звільнено від сплати щорічного членського внеску.

5.7. Заяви про надання пільг щодо сплати щорічних членських внесків розглядаються

Правлінням протягом 14 календарних днів  з моменту їх надходження.

5.8. Член Асоціації або кандидат у члени Асоціації (уповноважений представник), за письмовим клопотанням, може брати участь (без права голосу) при розгляді питання про

надання пільг щодо сплати щорічних членських внесків, висловлювати свої міркування, подавати документи, що підтверджують його позицію тощо.

5.9. Про прийняте рішення член Асоціації або кандидат у члени Асоціації повідомляється у письмовій формі.

5.10. За поданням Голови Правління Асоціації може прийняти рішення про надання пільг

при сплаті внесків особам, що надають значну матеріальну та /або організаційну допомогу Асоціації. У цьому випадку подання заяви про надання пільг не вимагається.

6. Порядок сплати членських та благодійних внесків

6.1. Щорічний членський внесок сплачується новим членом Асоціації протягом 15 календарних днів після прийняття в члени Асоціації, пропорційно кількості повних календарних місяців до кінця поточного календарного року від дати прийняття в члени Асоціації.

6.2. Щорічний членський внесок на наступний календарний рік член Асоціації сплачує не пізніше 30 січня поточного року.

6.3. За 1 (один) календарний місяць до закінчення календарного року Правління Асоціації розсилає членам Асоціації повідомлення про необхідність сплати щорічного внеску.

6.4. Для підтвердження сплати щорічного членського внеску члени Асоціації надсилають на електронну адресу Асоціації копію платіжного доручення на перерахування внеску з відміткою установи банку, копію квитанції або за домовленістю іншим чином підтверджують факт сплати внеску.

6.5. Членські внески вважаються сплаченими з моменту надходження грошових коштів у визначеному розмірі на поточний рахунок Асоціації.

6.6. Асоціація контролює правильність та своєчасність сплати членських внесків.

6.7. У випадку прострочення сплати членських внесків на понад 12 (дванадцять) календарних місяців член Асоціації може бути виключений з-поміж членів Асоціації на підставі рішення Правління про що виключений член Асоціації повідомляється письмово.

6.8. Членство в Асоціації може бути поновлене на умовах, передбачених Положенням про членство в Асоціації, шляхом повторного вступу до Асоціації за умови сплати пропущеного щорічного членського внеску.

6.9. Члени Асоціації мають право здійснювати добровільні благодійні внески (понад встановлені суми членських внесків) на реалізацію статутної мети та завдань Асоціації та робити цільові внески для реалізації програм та проєктів в рамках статутної діяльності Асоціації.

6.10. При сплаті щорічних членських та благодійних внесків, члени Асоціації зобов’язані

чітко вказувати вид платежу у платіжних документах:

Для благодійних членських внесків необхідно вказувати таке призначення платежу:

  • благодійний внесок на статутну діяльність;
  • благодійний внесок на [назва програми, проєкту, заходу].

7. Порядок затвердження, оприлюднення, внесення змін та доповнень до Положення

7.1. Це Положення набирає чинності з моменту його затвердження на засіданні Правління Асоціації.

7.2. За рішенням Правління до цього Положення можуть вноситися зміни та доповнення, які набирають чинності з моменту їх затвердження в порядку, передбаченому Статутом Асоціації.

7.3. Про зміни та доповнення до цього Положення члени Асоціації інформуються у письмовому вигляді протягом 10 (десяти) календарних днів.

7.4. Всі питання, що не врегульовані Статутом Асоціації, цим Положенням і внутрішніми документами Асоціації, вирішуються відповідно до вимог чинного законодавства України.

Подати заявку