Рекомендації для молодіжних центрів на час пандемії

З пандемією не лише молодіжна робота, а й уся освіта і навчання перемістилися в онлайн-простір. Зміни відчули біля 80% школярів та студентів. З однієї сторони, це шанс для впровадження інновацій і технологій, а з іншої - це зменшені шанси для отримання соціальних навичок, необхідних в житті. Багато шкіл та університетів (і, очевидно, молодіжних центрів)  не були підготовлені до онлайн-формату роботи, тому й досі не можуть систематизувати свою діяльність.

Неформальна освіта та молодіжна робота практично опинилися поза процесами, оскільки “м’які” навички - це в першу чергу спілкування в просторі. ЮНЕСКО видало рекомендації для організації освітнього процесу в період пандемії: 

  1. Вивчити власну готовність і обрати найбільш оптимальні інструменти. 
  2. Забезпечити інклюзивність дистанційного навчання.
  3. Захист приватності та цифрова безпека. 
  4. Визначити пріоритети і врахувати психологічні виклики перед тим, як починати навчання.
  5. Планувати навчальні програми і графіки для дистанційної роботи.
  6. Підтримувати вчителів і батьків в процесі діджиталізованого  навчання.
  7. Поєднання підходів та обмеження платформ, які використовуються для навчання.
  8. Встановлення правил для дистанційного навчання на моніторинг успішності.
  9. Визначати тривалість дистанційного навчання з врахуванням навичок самодисципліни.
  10. Створення спільнот і зміцнення зв’язків. 

Враховуючи дані рекомендації, молодіжні центри можуть вибрати якісь з напрямків і працювати як з молоддю, так і допомагати вчителям і батькам (наприклад, створювати групи підтримки, допомагати з навчанням, підтримувати вчителів тощо). Тобто, в сьогоднішніх умовах головним викликом і можливістю для молодіжних центрів є допомога молоді не втратити доступ до освіти, а по можливості - створити нові якісні умови для навчання. 

Молодіжні центри із своїм досвідом молодіжної роботи сьогодні, як ніколи, можуть допомогти навчальним закладам своїх громад зробити доступною якісну освіту для молоддю. Також вони можуть готуватися до “виходу з кризи”, планувати свою діяльність з урахуванням вимог соціальної дистанції, викликів в освіті і зайнятості тощо. 

Європейська асоціація освіти дорослих теж сформулювала своє бачення і наголошує та таких моментах освіти дорослих, наголошуючи, що слід перенести в онлайн менторство і супровід, оскільки дорослі втрачають не лише можливість навчання, а й соціальні зв’язки. 

Фінський експертний центр з діжиталізації молодіжної роботи Verke говорить про рекомендації для молодіжної роботи онлайн:

  1. спробувати використати платформу Discord або подібні, які легко дозволяють розмовляти і чатитися. Суть в тому, що це геймерська платформа, яка, як показує досвід, надається для молодіжної роботи.
  2. Дослідити, що молодь поширює про коронавірус через TiKTok та інші молодіжні мережі. Це дозволить зрозуміти, як зараз формується їх світогляд.
  3. Створити можливості для спілкування в мессенджерах.
  4. Запитати молодь, як вони зараз живуть, використовуючи stories в Instagram і відкрити чат.
  5. Створити live в Twich або інших стрімінгових платформах.
  6. Інформувати молодь про інші можливості підтримки.
  7. Організувати вікторину в Instagram.
  8. Використовувати прості ігри для залучення молоді.
  9. Обговорювати спільні теми в Instagram live
  10. Захостити Instagram live з іншими користувачами.
  11. Подивитися щось разом з молоддю.
  12. Порадити, як можна провести час самим дома.
  13. Залучити молодь до написання історій.
  14. Організувати групову дискусію в instagram.
  15. Створити можливості для анонімних дискусій.
  16. Організувати онлайн-концерти.
  17. Організувати конкурс на TikTok.
  18. Організувати художній конкурс онлайн.
  19. Організувати турнір в онлайн-грі.
  20. Розробити спільну гру.
  21. Запропонувати гру.
  22. Розпочати подкаст. 
Хочеш приєднатися або допомогти?